Union Taxi - Politica de Confidentialitate pentru Soferi
Notificari de confidentialitate pentru pasageri, conform Regulamentului general european privind protectia datelor ( GDPR )
Informatiile pe care vi le oferim mai jos ofera o privire de ansamblu asupra abordarii noastre in ceea ce priveste prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal si a drepturilor dumneavoastra in baza prevederilor legislatiei de protectia datelor in legatura cu utilizarea aplicatiei noastre de intermediere servicii transport in regim taxi pentru pasageri (aplicatia Union Taxi).
Datele cu caracter personal prelucrate depind in foarte mare masura de serviciile sau produsele pe care le utilizati.
Sumar
1 Informatii privind operatorul de date
2 Scopurile prelucrarii si categorii de date prelucrate
3 Temeiul prelucrarii
4 Drepturile dumneavoastra
5 Securitatea datelor
6 Perioada de retentie
1. Informatii privind operatorul de date
Operatorul de date, conform prevederilor art. 4 pct. 7 GDPR pentru pasageri pe teritoriul Romaniei:
DLG ALEXANDRA SRL
Str. Opanez Nr. 3, DOLJ, CRAIOVA
* Telefon: 0251411500
* Adresa de e-mail: contact@taxifavorit.ro.
* Responsabil pentru protectia datelor: CIUCĂ ION-IULIAN
Cel mai simplu mod de a contacta responsabilul de protectia datelor este sa trimiteti un e-mail la contact@taxifavorit.ro sau sa scrieti la adresele de mai sus.
2. Scopurile prelucrarii si categorii de date prelucrate
Prin prezenta ne propunem sa va informam cu privire la diversele tipuri de date cu caracter personal pe care le prelucram si scopurile in care facem acest lucru.
2.1 Distribuirea/Acceptarea comenzilor de taxi
Aplicatia Union Taxi va permite sa acceptati o cursa de taxi comandata telefonic sau online de client prin intermediul nostru. Trebuie sa furnizati date cu caracter personal pentru a utiliza aplicatia Union Taxi, date pe care le prelucram pentru a presta serviciul respectiv. Informatiile suplimentare facultative sunt marcate ca atare.
In contextul serviciului de comandare a curselor, urmatoarele date cu caracter personal vor fi prelucrate in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. (b) GDPR in vederea desfasurarii contractului:
- Pozitia GPS exacta (retele sateliti GPS) va fi folosita pentru a furniza aplicatiei si/sau clientului locatia curenta a soferului. De asemenea istoricul locatiei GPS este pastrata pe server in conformitate cu Legea Taximetrie.
- - Adresa de e-mail va fi folosita doar pentru resetarea parolei (in caz de pierdere a acesteia) sau pentru trimiterea documentelor electronice aferente curselor platite online de client.
- Adresa de email si parola vor fi folosite pentru a va permite autentificarea in sistem. In cazul uitarii, parola poate fi doar schimbata de dumneavoastra, pe serverele noastre ea este stocata in forma criptata.
- Istoricul curselor dumneavoastra este pastrat pe servere in conformitate cu Legea Taximetrie.
- Datele de identificare ale documentelor (numar si data expirarii) necesare functionarii in regim de taxi in conformitate cu Legea Taximetrie pot fi introduse optional de sofer, in aplicatie, nu vor fi prelucrate, soferul doar va fi informat in cazul in care acestea expira si trebuie reinnoite.
- Datele firmei (Denumire, cod fiscal, email si adresa) sunt optionale si vor fi necesare doar in cazul in care taxiul va accepta comenzi taxi platite online (card/plata la termen) de client.
La momentul inregistrarii, datele cu caracter personal sunt fie introduse de dumneavoastra (de ex., adresa de email), fie primite direct de la dispozitivul dumneavoastra (de ex., locatia GPS). Pe parcursul folosirii aplicatiei pot exista in plus si date personale oferite de dispeceratul de taxi (istoricul comenzilor dumneavoastra).
Nu puteti participa la acceptarea comenzilor de taxi prin intermediul nostru daca nu va putem prelucra datele cu caracter personal indicate mai sus.
Acest lucru nu se aplica informatiilor optionale. Informatiile optionale oferite de dumneavoastra va vor permite eventual folosirea unor optiuni suplimentare in aplicatie, de exemplu acceptarea platii online cu cardul a cursei efectuate, primirea de avertismente in momentul cind documentele necesare desfasurarii activitatii de taxi expira.
Securitatea datelor
Am luat masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru a garanta securitatea datelor, in special pentru a va proteja datele cu caracter personal impotriva accesarii de catre terti, cat si impotriva modificarii, pierderii sau distrugerii intentionate. Aceste masuri sunt revizuite periodic si adaptate conform celor mai noi tehnologii. Transferul datelor dumneavoastra de la dispozitivul dumneavoastra catre noi este intotdeauna criptat.
2.2 Procesul de evaluare
La finalul fiecarei curse, solicitam evaluarea soferilor, completarea constituind acordul dumneavoastra pentru participarea la procesul de evaluare. Atunci cand transmiteti un rating, acesta este atribuit unei anumite calatorii si luat in calculul mediei evaluarilor Clientului. Nu implica transmiterea datelor cu caracter personal Clientului. De asemenea si clientul pentru fiecare cursa comandata prin aplicatia Union Taxi va putea acorda un rating Soferului si Masinii, acesta de asemenea neimplicind transmiterea de date cu caracter personal
3. Temeiul prelucrarii datelor
In general, procesarea Datelor cu caracter personal este necesara in vederea desfasurarii activitatii specifice scopului prelucrarii, mai exact, furnizarii serviciilor prin intermediul aplicatiei Union Taxi.
In general, vi se solicita sa furnizati datele dumneavoastra cu caracter personal in mod obligatoriu.
Pentru a putea prelucra datele dumneavoastra cu caracter personal, Union Taxi se bazeaza pe diferite temeiuri juridice, dupa cum urmeaza:
- Prelucrarea este necesara pentru a face demersurile necesare inaintea incheierii contractului intre dumneavoastra si Union Taxi, precum si pentru desfasurarea contractului existent;
- Prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale, cum ar fi, de exemplu, emiterea unei facturi;
- Prelucrarea este necesara in scopul interesului legitim al societatii de a prelucra respectivele date. In desfasurarea activitatii sale, Union Taxi prelucreaza datele dumneavoastra pentru a va putea oferi serviciile solicitate, astfel cum este descris in prezenta Politica.
4. Drepturile dumneavoastra
Aveti dreptul de a ne solicita informatii in orice moment cu privire la datele dumneavoastra cu caracter personal pe care le retinem, cat si cu privire la originea, destinatarii sau categoriile de destinatari carora le sunt transmise sau divulgate aceste date, scopul retinerii si prelucrarii, perioada de retentie, procedura noastra decizionala automatizata, dreptul la portabilitatea datelor, existenta dreptului de rectificare, stergerea, restrictionarea sau opozitia impotriva prelucrarii si dreptul de transmitere de sesizari autoritatii de supraveghere.
De asemenea, aveti dreptul la rectificarea datelor incorecte si, in cazurile in care prevederile legislative sunt indeplinite stergerea acestora, cat si la restrictionarea prelucrarii lor. In baza conditiilor prevazute de legislatia aplicabila (GDPR), aveti urmatoarele drepturi:
(i) Dreptul de acces: Aveti dreptul de a vi se comunica, la cerere, daca datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate, si daca da, aveti dreptul de a solicita accesarea acestora. Informatiile includ, printre altele, scopurile prelucrarii, categoriile de date cu caracter personal afectate si destinatarii sau categoriile de destinatari carora le-au fost divulgate sau le vor fi divulgate datele dumneavoastra cu caracter personal. Aveti dreptul de a obtine o copie a datelor cu caracter personal prelucrate. Pentru copii suplimentare, va putem percepe o taxa rezonabila, in baza costurilor administrative.
(ii) Dreptul la rectificare: Aveti dreptul de a obtine din partea noastra rectificarea datelor dumneavoastra cu caracter personal incorecte. In functie de scopul prelucrarii, aveti dreptul de a completa datele cu caracter personal incomplete, inclusiv prin intermediul unei declaratii suplimentare.
(iii) Dreptul la stergere ("dreptul de a fi uitat"): Aveti dreptul de a ne solicita sa va stergem datele cu caracter personal.
(iv) Dreptul la restrictionare: Aveti dreptul de a solicita restrictionarea prelucrarii datelor dumneavoastra cu caracter personal. In acest caz, datele respective vor fi marcate si pot fi prelucrate de noi doar in anumite scopuri.
(v) Dreptul la portabilitatea datelor: Aveti dreptul de a primi datele dumneavoastra cu caracter personal pe care ni le-ati furnizat, in format structurat, comun si care poate fi citit de aparate, si aveti dreptul de a transmite aceste date unei alte entitati fara obiectii din partea noastra.
(vi) Dreptul de a obiecta: Aveti dreptul de a obiecta, pe motive legate de situatia dumneavoastra, in orice moment, fata de prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal de catre noi, si ni se poate solicita sa nu va mai prelucram datele cu caracter personal. Daca aveti dreptul la obiectie si vi-l exercitati, nu vom mai prelucra datele dumneavoastra cu caracter personal in scopul respectiv. Exercitarea acestui drept nu presupune niciun cost. Acest drept poate fi invalidat in special daca prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal este necesara pentru formalitatile aferente incheierii unui contract sau pentru indeplinirea unui contract deja incheiat.
Puteti transmite solicitari de informatii, retragerea consimtamantului, obiectii si alte comunicatii privind prelucrarea datelor prin e-mail la contact@taxifavorit.ro sau la adresele prevazute in introducere.
Ne rezervam dreptul de a raspunde solicitarilor primite in termenul permis de lege, precum si de a ne proteja impotriva unor solicitari rau-intentionate sau nejustificat repetate.
5. Securitatea datelor
Am luat masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru a garanta securitatea datelor, in special pentru a va proteja datele cu caracter personal impotriva accesarii de catre terti, cat si impotriva modificarii, pierderii sau distrugerii intentionate. Aceste masuri sunt revizuite periodic si adaptate conform celor mai noi tehnologii. Transferul datelor dumneavoastra de la dispozitivul dumneavoastra (de ex., smartphone) catre noi este intotdeauna criptat.
6. Perioada de retentie
Datele dumneavoastra vor fi retinute pe durata desfasurarii contractului. In principiu, va vom pastra datele cu caracter personal pe durata solicitata sau permisa de legislatia aplicabila. Dupa incetarea relatiei contractuale dintre noi, va vom retine datele pe o perioada de trei ani de la acest moment. In plus, prevederile legale (de pilda perioadele de retentie in baza legislatiei fiscale) impun retinerea anumitor date despre dumneavoastra pe o perioada de zece ani. Ulterior, vom sterge datele dumneavoastra cu caracter personal din sistemele si evidentele noastre si/sau vom lua masuri pentru a le anonimiza, astfel incat sa nu mai puteti fi identificat in baza acestora.
Daca se initiaza o masura legala sau disciplinara, datele cu caracter personal pot fi pastrate pana la finalul acestei actiuni, inclusiv eventualele perioade de apel sau de recurs, iar apoi vor fi sterse sau arhivate, conform prevederilor legislatiei aplicabile.